måndag 31 januari 2011

VFU

Idag skulle varit första dagen på min VFU. För er som inte använder ett lika fint språk som mig så betyder det typ Praktik. Men det står för Verksamhets-Förlagd-Utbildning. Jag vet, jag blir så fin i kanten av att gå på högskola. Svänger mig med orden som bara den.. (Se ironin)

Iallfall, jag gick upp runt klockan 8 för att jag skulle hinna äta både frukost och lunch innan jag började halv 1 (är ju noggrann med maten nu) men får ett sms runt 9-tiden att dom har personalmöte hela dagen och att jag börjar kl 8 imorgon istället. Jaha, så nu är jag ledig hela dagen. Vad ska jag då göra, tänker jag?

Jo, jag ska ta hand om disken som stirrar på mig. Sen ska jag åka hem till lägenheten och hämta lite kartonger så att vi kan börja packa ner saker i pojkväns lägenhet.
Mamma kom i helgen och hjälpte mig att städa min lägenhet, tror nog att hon skämdes lite över mig. Hon tyckte det var grisigt. Men jag vet, det är inte min starkaste sida och har aldrig varit. Till exempel, att man ska plocka ner köksfläkten  1-2 ggr per år och göra rent den, vem visste det? Inte jag.

Så det är väl lika bra att sätta fart, nu har jag ju gjort TRE inlägg på en och samma dag, helt insane. Nu kanske det blir fart på den här röva igen.
Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar