tisdag 3 maj 2011

Bloggmaraton!

Jag tänkte köra lite bloggmaraton nu, med massa inlägg! Jag har varit alldeles för dålig, IGEN! förlåt, de e bara jag som inte alltid har tid.. Men nu kommer det diverse olika inlägg om mitt liv de senaste!

Börjar med att blogga om den här låten som Linn hade lagt ut på facebook... Jag kan säga som såhär. Jag lyssar på den på repeat. Jag fascineras över att man kan få så många känslor av en låt...
När jag hör den här låten, med panflöjts toner och Loreens fantastiska röst blandat med en akustisk gittar.. Åh det är så otroligt bra!




Jag känner både lycka, glädje, oerhört mycket kärlek i min kropp när jag hör den här.. Om jag slutar mina ögon och tittar på mitt liv kan jag se framtiden passera i huvudet.. Jag ser ringar som utbyts, jag ser bebisar och jag ser så otroligt många lyckliga stunder..
Lyssnar jag på texten kan jag även känna sorg och ledsamhet över att tänka på att det finns människor runt om i detta avlånga land och över hela världen som känner så just i denna stund.. Att de bestämt sig men att deras hjärta vägrar.. Att de kanske vill bryta loss ifrån något dåligt men hjärtat stoppar dem, att någon kan ha en makt över ens eget välmående, över ens kropp och själ.. Kärlek är ett språk som måste talas av två människor, är du ensam funkar det inte.
Jag känner igen känslan själv, jag har haft den, upplevt den och jag vet hur ont det kan göra. Att jag gått igenom det och kommit ut starkare på andra sidan gör att jag nu är så oerhört lycklig, glad och tacksam framför allt, för att jag hittat min stora kärlek.. Mannen med stort M, han som alltid ska stå vid min sida. Jag bara vet det, jag känner det som aldrig förr.

Skulle kunna skriva hur mycket som helst om mina känslor när ja lyssnar på den här låten men jag tror att jag stannar där. Den är fantastiskt utförd och framförd, helt enkelt. och det är live!

Tack för mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar