torsdag 26 maj 2011

Bygghumor?

Följande utspelar sig när två snickare går förbi mig när jag sitter och väntar utanför ett hyreshus..

Två snickare går förbi mig med plankor och dylikt, plötsligt tappar den ena mannen sin tumstock varpå den andra snabbt säger:

-Behöver du inte den?

Den andra svarar:

-Jo den kanske kan va bra att ha nån gång...  (plockar upp tumstocken och går vidare)


Jag kan känna igen mig i den sorts "humor" när jag ser hur min sambo ibland uttrycker sig när jag gör något dumt, till exempel om jag tappar jag något kan jag få frågan : Varför gjorde du så för?

Så utifrån dessa två ytterst pålitliga och särskilt vanliga tillfällen har jag nu bestämt att det är hantverkare som har den sortens humor..

"Vilken sorts vatten är det i ett vattenpass?"

RAKVATTEN.............

(Detta skämt ääälskar Ganesha, dragit det två gånger på mig redan.)

Punkt och slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar