måndag 30 maj 2011

Måndag..

Ny vecka, nya möjligheter. Helgen som gått har innehållt bland annat jobb, shopping och firande av min kära mor. Men nu är det måndag igen, och äntligen börjar mitt "sommarlov" att närma sig! Bara en dag kvar i skolan, och två dagar kvar efter idag. Har ett arbete att färdigställa som skall lämnas in på onsdag, snart, snart ska jag göra klart det.. Efter lunch kanske.
Ska bli så otroligt skönt att få ett litet break, att vara ledig när jag kommer hem ifrån jobbet, inget att tänka på, inget att göra! Bara vardagliga sysslor. Fantastiskt, längtar redan tills jag pluggat färdigt.

Men nu har iallafall första året gått, och det har gått fort. Trivs jättebra med utbildningen och livet som student (bortsett från ekonomin) eftersom man kan vara såpass flexibel. Allt hänger på mig och att jag planerar min tid så att jag hinner göra det som måste göras.

En sak som jag dock är lite nervös för inför sommaren är min kost och hur allt skall funka när man ändrar alla rutiner som finns nu.. Till exempel kommer jag att jobba på kvällen och min lunch och allt under dagtid kommer att förskjutas. Men på något sätt hoppas jag att jag kommer lösa det.

Har kommit igång med träningen igen nu efter att jag varit sjuk, känns skönt men har en bit kvar innan jag är tillbaka i samma spår! Men det är bara att kämpa på antar jag.. Vart är solen? Sommaren? Tycker att det börjar bli dags för den att komma nu, har ju fasen snart semester.. Juni kommer nämligen vara den månad när jag får chansen till lite ledigt, resten av sommaren är fullspäckat med jobb.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar