torsdag 23 juni 2011

Frukost

Tänkte att jag skulle dela med mig av hur min frukost ser ut varje morgon.
Jag börjar alltid min dag med osötad müsli 1,5 dl, yoghurt 2 dl samt ett glas med multivitaminbrus och två omega-3 omega-6 kapslar. Ibland lägger jag även till ett kokt ägg, när jag känner mig extra hungrig ;)

Förr åt jag alltid, och då menar jag ALLTID smörgåsar till frukost. Två-tre stycken minst, med antingen juice eller the till. Jag tyckte att dom som åt müsli eller flingor var helt knäppa, sa att man inte står sig på det utan att smörgåsar är det rätta. Men så bestämde jag mig för att ändra mina matvanor och började med havregrynsgröt och åt det väldigt länge. Efter det var det nåt som vände och jag blev mätt även på andra frukostar. 

Jag äter aldrig bröd längre, det händer endast när jag är någonstans där jag inte har några andra alternativ, kalas eller att det av någon anledning finns bröd hemma. Jag älskar fortfarande bröd och tycker att det är otroligt gott men det är något jag bara unnar mig ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar