måndag 11 juli 2011

Träningstorka

Motivationen till träning har inte varit på topp de senaste veckorna.. Snarare nere i bott faktiskt, eller under botten. Morgonpromenaderna har lyst med sin frånvaro det senaste, och samvetet kommer verkligen ikapp mig. Helgen har ju inte precis varit nyttig i övrigt, så då mår jag riktigt dåligt inombords när jag tänker på att jag äter men inte förbränner det.

Så imorse tvingade jag mig ut på en timmes promenad. Det tog emot idag, fick till och med håll och det kändes inte alls sådär befriande, upplyftande och energigivande som det brukar göra. Men jag fattar inte, vart tog min träningslust vägen?
När jag är ledig vill jag bara sova, slappa, ta det lugnt.. Har inte lust med något större. På morgonen snoozar jag mer än vad som är nyttigt för mig, jag blir ju bara ännu mer trött. Och att ta sig till gymmet känns ju ännu värre.


Jag tror att verkligheten börjar komma ifatt mig. Mitt "schema" och alla mina rutiner som jag hade när jag pluggade har liksom försvunnit.. Inga 3 timmar exakt mellan målen här inte. Inget gå upp samma tid varje dag, ingen tid på kvällarna till träning. Allt blir en enda röra, vilket resulterar i att även jag blir det. Det är i vilket fall som helst otroligt jobbigt och jag skulle så gärna vilja hitta motivationen igen.. Men det kanske kommer av sig själv?

På onsdag har sportlife anordnat gruppträning utomhus på ängen mitt emot gymmet (riversideängen) och då ska jag iallafall dit och köra minst ett pass, funderar på att köra på två faktiskt. Om någon som inte tränar på sportlife får lust att följa med mig (det är gratis) så hör av er, för jag har mer än gärna sällskap med någon! Så mycket roligare än att träna själv.

Dom här passen kommer dom köra:
* 16.15-17.00 Cirkel /Fys
* 17.05-18.05 Zumba
* 18.05-18.35 AfroDance 30min
* 18.40-19.40 Bodycombat
* 19.45-20.45 Bodybalance



Jag funderar på att köra AfroDance och bodycombat, eller balance efter combaten. Får se hur jag känner, blir lite sent med balance dock..
Så jag hoppas att det blir väder nu, för är det dåligt väder ska dom ha det inomhus och då är det ju ingen skillnad mot vanlig gruppträning.. Idag spår iallafall www.yr.no sol och 20 grader klockan 18 på onsdag!


Nu ska jag masa mig mot jobbet, 12-19.15 idag. Hoppas på mycket folk så tiden går fort. 
Ha en bra dag allihop, och hittar ni min motivation någonstans säg till!!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar