måndag 15 augusti 2011

15 augusti

God morgon på er kära bloggläsare!

Idag hade jag och Jonna planerat att vi skulle ta en morgonpromenad tillsammans men eftersom regnet öser ner blir det inget med det :/ istället ska jag nu äta frukost i lugn och ro, hinner ju till och med me ett blogginlägg!
Idag började min älskade att jobba igen, känns väldigt tomt utan honom hemma. Hade liksom hunnit vänja mig lite vid att han alltid var hemma.. mys.


Idag känns det verkligen som att hösten har kommit hit.. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Lite blandade känslor faktiskt. En del av mig längtar till mysiga innekvällar i soffan, tända ljus, innetofflor och sjalar runt halsen.. Att ta promenader i höstsolen samtidigt som man har fingervantar på sig för att blåsten är så kall. Eller att göra lite höstfint inomhus.. mmmm, helt klart så längtar jag. Men samtidigt längtar jag inte till att ta sig till gymmet i ösregn, att ta sig till skolan när man har fixat frisyren och efter 2 sekunder utomhus så har vinden gjort sitt med frillan. Att man kommer börja frysa och mörkret, mörkret...Tröttheten som kommer och att uddevalla förvandlas till någon form av spökstad där alla stannar inomhus istället för sommartiden när det kryllar av människor.

Men jag ska försöka göra det bästa av hösten, iallafall.

Tror att jag avslutar detta inlägg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar