onsdag 31 augusti 2011

Änglavakt

Häromdagen, i måndags när vi hade varit i skolan skulle vi som vanligt åka hem. Samma väg som vi alltid åker, 44an. Jag har åkt där fram och tillbaka i stort sett hela sommaren eftersom jag även jobbar i Trollhättan. Men just den här dagen hände något som inte ska få hända.. Plötsligt bromsar bilarna framför oss in, vi blev helt stillastående på motorvägen i över en timma.

En äldre man hade kommit över på fel sida av vägen och körde alltså rakt emot trafiken. Hur han lyckades komma över på andra sidan har jag ingen aning om men skadorna han åstadkom var stora. 4 stycken bilar var inblandade och det kom både ambulans och helikopter. 

Jag har nu fått reda på att en tjej som jag går i skolan med var inblandad i olyckan, vet inte hur det är med henne eller hur det hela gick till men eftersom hon överlevt och inte ska ha allvarliga skador så tycker jag ändå att man kan säga att hon hade änglavakt. Det anser jag även att jag själv och de andra i min bil hade.. Hade vi åkt en minut tidigare så kunde det varit vi och det är inte säkert att utgången blivit detsamma med en full bil.. 


När saker som det här händer får jag mig verkligen en tankeställare. Man kan ju inte förbereda sig för såna saker, det är bara ödet. Så hemskt att det händer men ändå sker det. Om detta hade hänt mig så tror jag att även om det inte blivit några ytliga skador så hade det nog skadat mig på insidan.. Att åka där varje dag efteråt kräver mycket kraft och jag hoppas verkligen inte att det drar ner den här tjejen, för hon är verkligen så levnadsglad och sprallig.


Är väldigt tacksam för att jag fortfarande finns och jag skall försöka att inte ta allt för givet som man så lätt gör.


bild: www.google.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar