måndag 15 augusti 2011

Ikea

Jag och min prins spenderade en eftermiddag på Ikea förra veckan. Anledningen till detta är att min laptop har gått sönder, typ. Hur går det ihop med Ikea, tänker ni? Logiskt, tänker jag.

Det är såhär. Min pojkvän har oxå en laptop men det är en mac. Och ska man köpa Officepaketet till mac kostar det typ lika mkt som en ny bärbar dator och det är egentligen rättså onödigt att ha två stycken. Därför bestämde vi oss för att investera i en stationär dator samt ett skrivbord så jag har en bra yta att sitta hemma o plugga på, är trots allt 2.5 år kvar tills jag är färdig.. Vi har köpt en skärm än så länge men väntar på att delarna till datorn skall komma, är nämligen billigare att sätta ihop datorn själv (behöver jag säga att jag inte ska göra det?). Men detta köpte vi senast på Ikea iallafall:

Skrivbord som numera står i hallen/matrummet

Bra belysning på skrivbordet...

En supersmart tillbringare med en uttagbar "vattenpinne" som man kan lägga i frysen och får därmed kallt vatten utan att hålla på o joxa med isbitar! Huuur smidigt som helst, rekommenderas varmt! Eller kallt, haha ;)

Tyckte att vi var väldigt duktiga som höll oss till det vi skulle köpa den här gången och inget mer. Nästa gång när vi äntligen fått tapetserat sovrummet blir det lite tavellister o annat som ska köpas!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar