onsdag 21 september 2011

Brainfreeze

Sitter hemma och läser på datorn, artiklar som måste läsas inför nästa vecka. "Barns multimediala berättande" och "Children, play and computers in preschool education".. Det är så klockorna stannar och  min hjärna fryser till is så uttråkande det är, dessutom riktigt jobbigt att sitta och läsa på datorn.. Till råga på allt har jag huvudvärk. Min hjärna har gått på högvarv sen igår kväll, många tankar som snurrar runt och helt plötsligt kom jag ner i en liten svacka igen.

Känner bara för att dra täcket över huvudet och strunta i allt för en dag. Får man det? Känner att det är dags för lunch oxå för min energi är nere i bott och det drar med sig humöret. Skulle antagligen kunna brista i gråt här och nu om något gick emot mig. Underbara onsdag, inte sant?

"Vem är det som går och går men aldrig kommer till dörren?"
-Klockan, men de känns just som det är jag..........

Enligt sidan psykologiskt.se är detta typiska tecken på höstdepression:
  • Att man känner sig håglös och allmänt nedstämd
  • Att man tappar motivationen och ”ingenting känns roligt längre”.
  • Mindre sexlust.
  • Vaga fysiska symtom som magont och ledsmärtor.
  • Sömnbehovet ökar och man sover mer per dygn
  • Man blir om inte asocial i all fall markant mindre sugen på att umgås med människor och drar sig gärna undan i större omfattning än vanligt
  • Kolhydratsuget ökar och man sätter i sig mer söta (och feta) onyttigheter som godis och mjölkchoklad, och stärkelserika produkter som pasta och vitt bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar