måndag 31 oktober 2011

Pannkakor


Godmorgon!

Måndag igen och en ny vecka väntar med nya utmaningar! Igår hade jag en fantastisk dag hemma hos mina föräldrar, bara kunde vara och dessutom hade mamma ansträngt sig och ordnat både mat och efterrätt som jag kunde äta. Så underbart söt är du! <3

Har väl inte gjort några större felsteg när det gäller kosten i helgen, förutom lite mjölk i kaffet och en chokladbit som jag åt till. Jag stod emot chipssuget jag hade i fredags, stolt över mig själv!! Och hallon har jag ju ätit, eller är det okej att äta det varje dag?
Så idag går jag in i 3:e veckan med LCHF, nu borde det kanske snart börja synas lite förändringar i kroppen? Jag hoppas det iallafall.. Just nu känns allt bara oförändrat.

Startade iallafall min söndag igår med att göra LCHF pannkakor för det har jag varit så nyfiken på nu ett tag. Jag orkade två stycken sen var jag proppmätt och illamående :) Men jag tyckte dom var goda! Åt dom även till kvällsmat igår kväll. Dom var ju lite knepiga att steka men det visste jag sen innan så det underlättade ju. Här kommer receptet:

2 ägg
1 dl grädde
1dl madelmjöl/nötmjöl (riven kokos går oxå)
en nypa salt
1 tsk bakpulver
Bara att vispa ihop ägg och grädde först och sen i med resten ingredienser. Jag gjorde som ni ser mina lite mindre eftersom det var lättare att vänta dom då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar