måndag 31 oktober 2011

Skivstångscurl

Nu tänkte jag visa er ett klipp där jag kör en övning som heter skivstångscurl. Detta är armträning, biceps. Som ni ser står jag emot ett rör vid väggen och det gör jag bara för att jag fortfarande är relativt ny inom styrketräningen och då är det lätt att man använder ryggen för mycket när man gör den här övningen och böjer sig bakåt när det blir tungt. Genom att stå emot något tar du bort det och jag arbetar bara med armarna. Inte så bra att stå rakt emot en vägg bara för då kan du inte få bak armbågarna. Armarna skall hela tiden hållas nära kroppen när du gör det och främst då armbågarna intill sidan.

Jag körde den här övningen tre repetitioner x8 , med en uppvärmning. Första på 22,5kg, andra och tredje på 25 kg. Första uppvärmningen tar jag alltid på hälften x 10 (12,5 i det här fallet).

1 kommentar: