måndag 31 oktober 2011

Tips!

Jag ska nu ge er ett riktigt bra tips! Nu när jag började med LCHF så har man ju börjat titta mer på produkter som jag vanligen inte kollar så noga på, alltså innehållet i dom. Till exempel då vaniljsocker, som BARA innehåller kolhydrater. Hade jag ingen aning om förut även om det är logiskt när jag tänker på det nu. Iallafall, jag har då köpt ekologiskt vaniljpulver som jag har istället och jag tror ärligt inte att jag kommer byta bort det även om jag skulle sluta med lchf. Det är alltså ren vanilj, som ni ser på bilden nedan är det ju brunt precis som vaniljstången är istället för vitt som det man är van vid. Det är alltså mald vanilj-stång. Smaken är mycket bättre, smakar så rent och inte alls kemikaliskt. Det för mina tankar till sån där gammaldags vaniljglass ni vet, som är så himla god? Det luktar verkligen äkta.

Visste ni att vanilj är den andra dyraste kryddan (efter saffran)? Och att den kommer ifrån orkidé-familjen? Visste inte jag iallafall!
Jag kommer att använda denna lilla burk istället, bara det att man tar mycket mindre än man gör med vaniljsocker! Ta 1/4 tesked av vaniljpulver istället för 1 tsk vaniljsocker. Jag köpte min på maxi så det finns nog på bakavdelningen i butiker med större urval än småbutikerna. (kostade 35:-)


Såhär ser förpackningen ut





När ni luktar komme ni förstå vad jag menar med skillnaden på lukt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar