måndag 17 oktober 2011

Vilken dag!

Oj oj vilken dag. Har varit hela dagen i skolan, föreläsningar som sagt. Den första var verkligen hur givande som helst medan den andra tyvärr inte var lika intressant. 

Men!! Idag har jag bestämt mig. Hade egentligen tänkt att jag skulle vänta med att börja med LCHF tills efter nyår. Men efter att jag pratat med flera personer så förstår jag inte varför jag ska vänta så länge? Lika bra att köra på nu när jag har motivationen.. Kanske tappar den annars!

Vet ni vad det står för? LCHF= Low Carb High Fat.

Med andra ord så innebär det att jag kommer att utesluta kolhydrater i min kost och äta protein och fett. Det kommer att bli tufft och jag kommer definitivt att få kämpa eftersom jag är en pasta/frukt/mjöl-älskande person. Men jag vill testa detta och se hur min kropp reagerar. Jag ska mäta mig och väga mig för att se om det blir skillnad.

kommer även att kombinera det med träning vilket säkert kommer vara tufft i början, men nu jävlar! Jag hoppas att ni vill följa mig när jag gör detta, och jag kan ju redan nu be om ursäkt för deppiga inlägg eller tjat! ;) Kommer väl bli tufft de första veckorna innan kroppen ställer om sig, sen kommer det gå som en dans hoppas jag! Sen tror jag att eftersom min älskade man inte kommer äta som mig så kommer det bli tufft att stå emot i början, men han får försöka peppa mig! <3

1 kommentar:

  1. Om du har frågor om LCHF kan du fråga mig, Mamma är ju kostrådgivare inom LCHF ;)

    SvaraRadera