måndag 28 november 2011

Helgen

Jag har haft en superbra helg, har hunnit med att shoppa en heldag, träna, va ute på krogen, fika, julpynta och såklart mysa! Här kommer några bilder..


Här är Jim och Dan som varit och hälsat på oss!

Jag och min prins. Visst ser det ut som Colgate-leenden på oss båda? :)

I söndags plockade vi fram en monsterfrukost, väckte gästerna och satt länge o åt, hur gott som helst och mysigt på 1:a advent!!
Såhär blev årets adventsljusstake för min del :)

 Dessvärre har helgen ju bidragit till dålig mat, slarv som fasen. Det smakade så otroligt gott med en öl och dom 4 pommfrittarna som ja unnade mig men resultatet av helgen blir = dåligt samvete och att jag insett hur mycket jag saknar kolhydrater och igår kväll var jag sååå nära på att gå ner och köpa en chipspåse, höll på att bli tokig. Ganesha fick säga till mig att låta bli, att det går över om några dagar och även om jag visste att han hade rätt så hatade jag att han hade det...  

varför skall det vara så svårt att sluta med skitmaten, eller snarare chips/fika osv? Jag fattar inte. När jag inte äter det går de skitbra och jag saknar det inte, men så fort jag äter något sött är det som om man faller in i nåt gammalt beteende, eller beroende snarare.. Blir så arg och besviken på mig själv, samtidigt som jag i stunden då när jag äter resonerar med mig själv och just då känns det vettigt att jag skall få unna mig det jag stoppar i mig. Hur ska jag nå mitt mål med slarv? Nä usch, blir så arg. Har tänkt att jag ska äta LCHF fram tills i februari ungefär, för då börjar Ganesha sin deff och då tänkte jag haka på. Blir lättare att vi äter samma då med tanke på det praktiska här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar