söndag 6 november 2011

Lördagen


Ja igår blev det en sväng till torp, vi kom hem med varsin påse vilket ju var kul. Fast istället för att köpa mig ett par svarta byxor så blev det ett par armégröna byxor. Ska försöka visa bild senare.. kommer att komma väl till användning på praktiken som startar imorgon och sträcker sig över 4 veckor..

Anyways, vi hade en supermysig dag igår och vi avslutade den med att göra goood middag med kött, beasås, ostfyllda champinjoner och sallad! Efter det blev det denna utsökta efterrätt som är på bild nedan... Chokladmousse! Något som jag oxå fick äta, det gillar vi!


 Två dagens från igår :)

Kanske inte den läckraste bilden i världen, men de smakade gott!! Endast gjord på mörk choklad, ägg, och vaniljpulver med vispgrädde o lite bär uppepå!


Jag har börjat komma underfund med att jag måste jobba med de här med socker och känslan av att vilja ha "något" när helgens kvällar närmar sig. Igår var jag nästintill besatt när vi gick till hemmakväll, kunde inte fokusera på vilken film jag ville hyra utan bara på godiset och alla chipssorter som fanns där inne.. Men jag stod emot! Jag gick motvilligt ut ur affären och vi köpte oss istället varsin energidryck (min sockerfri) på jacobs.. Jag tror att min hjärna är så himla van att tänka på det sättet, eftersom det varit så under sååå många år. Alltid lite extra gott på helgerna, så var det ju även när jag bodde hemma liksom. Hur arbetar man bort det? Har ju klarat 3 veckor utan socker nu, men nu börjar min hjärna att fucka upp....

Har ju hört talas om den här boken "vitt begär" som är skriven av Gunilla Sahlin. Hon berättar om hennes väg med ett sockerberoende och hur hon kom ur det.. Kanske borde investera i den?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar