måndag 19 december 2011

Nu

Måndag. Julveckan. Jag vaknade imorse av en stressad hjärna som gick på högvarv så fort klockan ringde trots att kroppen bara skrek nej. Mycket som skall hinnas med. Har jobbat hela helgen och imorgon är det jobb igen (tisdag) och på torsdag.. Jag har ett skolarbete som hänger över mig som jag gärna vill göra klart innan jul för att kunna unna mig lite ledighet.

Imorse klockan åtta träffades vi i studiegruppen för att diskutera en c-uppsats som vi skulle läsa och så småningom redovisa. Var väl klara en sisådär  10-11, glömde kolla på klockan. Fick skjuts av Sarah så jag var hemma på ett kick och dök direkt ner i böckerna för att inte tappa koncentrationen vilket hänt alltför ofta det senaste. 
Nu, ca 5-6 timmar senare är jag KLAR med arbetet!! Känner mig så nöjd! Hur i allsin-dar gick det till?! Kom det en trollfe och gjorde det åt mig, tro? Jag brukar aldrig kunna fokusera efter lunch men idag jävlar gick det, kanske var det min envishet som kickade in! Så nu behöver jag bara läsa igenom arbetet och göra lite småsaker men över det stora hela är det färdigt!  

Om ca 40  minuter skall jag unna mig ett pass Kettlebell, nu ska här hämtas ny energi!


Detta är en vanlig syn när jag pluggar, hela golvet fullt.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar