torsdag 26 januari 2012

Oväntad morgon

Ja idag blev en lite oväntad morgon för mig eftersom jag vaknade i form av att min sambo ringde mig och bad mig hämta honom, han mådde nämligen illa. Fan, magsjuka tänkte jag.. Men när jag är påväg till hans jobb så skickar han att han fått utslag på hela kroppen, det kliar och han mår inte alls bra. Vi fick åka raka vägen till akuten, för det blev bara värre och värre. Väl där fick han tabletter direkt som skulle hjälpa inom 30 minuter. Nu ligger han och vilar sig, stackarn. kommer nog ta hela dagen innan han är återställd.

Det konstiga var att vi köpte solrosfrön igår som han hade tagit ganska mycket av imorse på sin müsli och det är antagligen det som gjorde att han fick en allergisk reaktion. Man kan alltså få det även om man ätit det tidigare utan att reagera, mycket märkligt tycker jag!!

Så nu ska jag snart läsa det sista för den här veckan och göra anteckningar till det, "bara" 30 sidor så ingen biggie. Sen tänkte jag kanske sätta upp mina nya gardiner som min kära mor har sytt till mig. (Love you!) Och såklart ska jag ta hand om min käresta.

och ikväll ska jag hem till en god vän och fika och tjöta lite, blir trevligt! Vilodag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar