onsdag 11 april 2012

Body Combat 51

Igår va det release på Body Combat 51... Helt sjukt, satt och tittade tillbaka på tracklists ifrån passen, och jag kände iallafall igen låtarna i bodycombat 32, sen orkade ja inte kolla längre tillbaka ;) Har hunnit med en heeel del pass genom åren, nästan hälften av alla pass som gjorts, lite häftigt!

Iallafall så tyckte jag att passet var riktigt konditionskrävande, väldigt viktigt att jag skötte andningen hela tiden för att orka med. Mycket sparkar och knän vilket jag inte tycker är jättebra då dom går fort och det är svårt att få till full kraft i sparkarna, men det blir alltid bättre ju mer man kör passet. Styrke-delen i slutet av passet var främst fokuserad på magen och bålen, situps i olika former och sen plankan som avslutning. De tyckte jag va bra, armarna kör man slut på under passets gång ändå. Brände sååå gott i magen! Fast ja hade ju iofs värsta träningsvärken redan innan oxå (den finns där idag med kan ja lova).

Så för att sammanfatta:
På Plussidan ligger att det var så mycket fokus på magen i slutet och att passet är riktigt konditionsmässigt tufft!
På minussidan ligger att vissa låtar som var aningen "slöa" tyckte jag, svårt att förklara. Och en specifik låt med mycket sparkar och knän där det går för fort för att göra snyggt.. Kändes inte bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar