torsdag 20 september 2012

Sorgens dag

Idag somnade min älskade morfar in.. för hans skull så var det de han ville, men han lämnar efter sig stor sorg och saknad bland sina närmaste. Även om jag inte hade så nära relation till morfar så har jag haft en fruktansvärt tung dag, att ta mig igenom hela dagen i skolan utan några större tårar var tufft. Att koncentrera sig var i stort sett omöjligt, klarade en halvminut i taget sen var jag i mina tankar igen.. Jag tänker så på mormor, min fantastiska mamma och hennes syskon som förlorat sin pappa.. Och alla vi barnbarn som förlorat vår morfar :( tack för allt du har gjort för oss alla morfar, tack..

Jävla förbannade skitcancer! Hur mycket ska man behöva gå igenom på kort tid? Först farmor och nu morfar.. Orättvist, är vad det är.
Skönt att det inte är skola imorgon iallafall...

2 kommentarer:

  1. Älskade Lina
    Du skriver lika fint och klokt som vanligt. Ledsen för att du fick en tung dag i skolan men hoppas att du kan reparera det med hjälp av goda vänner, det du missade menar jag. Vi har varandra och det är så fantastiskt skönt att man har underbara barn och barnbarn som skingrar sorgen lite. Kram på dig Älskade dotter <3

    SvaraRadera
  2. Fasen vad tråkigt att höra Lina :-( Beklagar verkligen sorgen.. Min morfar dog förra året och det var fruktansvärt.. Speciellt för min mormor, mamma och morbror.. Men jag är säker på att de sitter där uppe i himlen nånstans och ser ner på oss :-) Som min flicka frågade en gång när vi åkte bil, detta var strax efter det hade hänt, "men mamma.. Jag kan inte se honom..." vem? Sa jag. "din morfar, är han inte där uppe i himlen och ser ner på oss? Ramlar han inte ner??....."

    Massa kramar!!!!!

    SvaraRadera