onsdag 14 november 2012

Onsdag

Godmorgon på er! Torsdag redan! Vart tar denna veckan vägen?
Dagen igår började med att jag tog kontakt med studievägledaren i skolan och frågade om jag fick byta kurs, eftersom jag känner att mycket i den här kursen kommer jag inte att kunna använda i förskola/förskoleklass, vilket jag ju trodde skulle gå eftersom jag som läser mot det kunde söka kursen från första början. Åtminstone i fsk-klass.  Ska även lära mig att bedöma (alltså betygsätta) barn i idrott och hälsa, vilket ju inte är nåt jag kommer att göra om jag arbetar i fsk. Och dessutom i kursen bara använda Lgr11, som jag under mina snart 2,5år på högskolan inte ens har arbetat med. Men.. det fick jag reda på under dagen att jag inte fick lov att göra, byta kurs alltså.

Så nu försöker jag att ändra inställning, jag kommer ju aldrig klara av den här kursen om jag tänker negativt och att jag inte kommer klara allt det svåra jag är ovan med. Jag SKA klara den här kursen, på något sätt! Har tänkt komma med nya krafter på måndag, behöver några dagar på mig för att nå till den positiva sidan ;)
En sak jag får försöka tänka på är att när man har 30hp inom idrott och/eller estetik typ bildämne, som ju jag redan har läst, så kan man söka jobb som behörig idrottslärare ända upp till åk 6! Alltid något att tänka på inför framtiden om jag skulle vilja byta åldergrupp nån gång..

Iallafall, igår va vi ute halva dagen i skolan, på fm så lärde vi oss lite om historiken kring orientering och lite kartkunskap och sen va de dags att testa våra egenskaper. Vi sprang runt två och två och letade efter markeringarna, och till skillnad från förr så va det ju ganska så lätt, fast det var ju upp till åk 6 i nivå ;)
Eftersom vi gick på ganska snabbt och även sprang vissa sträckor och jag hade stövlar på mig, så hade jag riktigt ont i mina benhinnor igår kväll. Tur att min kille kan trycka lite på benen så det känns lite bättre idag. Passar inte så bra just nu att ha ont i benhinnorna kan ja säga.


 Som ni ser på bilden så var vi på bio igår kväll, del 2 av Breaking dawn. Åh, jag tyckte även den här var så bra! Ska inte skriva nåt om den eftersom många inte sett den ännu. Men jag ger den iallafall tumme upp! :) Knäppa som vi är så tog vi med oss varsin burk med kesella in på bion, och avslutade det hela med att dela på en liten popcorn. Ingen skada skedd där inte ;)

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att höra om din ångest över kursen och att det mesta runt om skolan känns lite tungt och motigt just nu :( Din inställning är ju bra att du måste se det positiva med det och försöka rycka upp dig nu när du vet att det inte gick att byta, men det är tufft det förstår jag :( Förstod du inte från början vad det var du gav dig in på för kurs riktigt eller?! För du har ju pratat om Lgr 11 och F-6 kompetens förut med som jag hörde?! Vad är det för konstig policy att man inte får byta om något känns fel med en kurs då? Är det för att alla kurser redan startat och så då eller? Du kommer garanterat att klara kursen så det är inte det... intresset finns ju där det vet jag. Annars hade du ju aldrig sökt den.
    Bra av er att gå på bio på kvällen för att tänka på något annat i alla fall (och vila de onda benen).
    Hoppas inställningen ändras allt eftersom... håller tummarna! Kramar till dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag förstod nog inte riktigt.. vi kan prata lite mer om det när vi ses nästa gång, lättare att förklara så :)

      Radera