måndag 14 januari 2013

Hej tentaplugg

Japp, såhär tillbringas min måndag. Tentaplugg. På torsdag smäller det, salstenta i: kroppens anatomi och träningslära.
De e alltså en del om kroppens uppbyggnad med muskler, skelett, leder, fogar och annat skoj. Nä det är faktiskt väldigt intressant, men så jävla svårt att lära in och förstå!!
Och sen har vi en andra del som är träningslära, hur tränar man på bästa sätt, hur tränar man sin kondition, styrka, uthållighet osv..

Jag börjar bli ruskigt stressad nu, bara idag och onsdag på mig kvar att plugga. Hela tisdagen är det skoldag så den går bort. Eftersom ja jobbat hela helgen och dessutom haft svärfar här på besök ifrån Tyskland så har det inte blivit jättemycket tid till pluggandet. Jikes...

Dags att återgå till frågan jag alltid fastnar på inför tentan: beskriv detaljerat hur ett färdigt långt ben är uppbyggt. Tjing Tjing!

2 kommentarer:

  1. Ida och bebis ;)tisdag, januari 15, 2013

    Du kommer klara det galant, det är jag säker på! :) Lycka till på torsdag, jag ska hålla tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Ida och fina bebisen!! :)

      Radera