onsdag 27 februari 2013

Att vara student och få ihop det

Jättekul när ni kommenterar och skriver önskemål på vad ni vill läsa/ se mer om! :) Fortsätt med det! Tänkte att ja skulle bli lite privat och förklara lite kring min vardag utanför träningen och hur jag löser allt ekonomiskt eftersom det finns önskemål om det ;)

Jag pluggar alltså till förskollärare på heltid, jag arbetar oxå som säljare i butik en helg/månad (och vid behov) och är instruktör i Bodycombat 1gång/vecka.
Jag har valt att ta studielån för att plugga vilket såklart innebär ett stort lån men jag ser det som en investering inför framtiden, jag kommer troligen alltid ha jobb och jag kommer trivas med mitt jobb! Det är värt mer än alla pengar i världen, skulle jag vilja säga.





Iallafall, om jag ska prata ekonomi så får man kanske runt knappt 9000:- i månaden ifrån csn som är både lån och bidrag om man tar fullt lån, och det blir man ju inte precis fet på! Nu jobbar ju jag då lite varje månad också vilket gör att jag får några tusenlappar till och det är väldigt tacksamt. Sen bor ju jag tillsammans med min sambo så alla utgifter delar ju vi på, såsom hyran,elen,tv, och mat (och maten är dock en väääldigt stor utgift i vårt hushåll men det är det värt) och sen betalar vi allt som mobil/fack/tandläkare och sånt var för sig såklart.


Så jag klarar mej varje månad och kan spara lite men det är ju inte så att man kan köpa sig vad man vill osv då istället. Men några saker kan jag alltid välja att prioritera förutom nöjen :) Tränar ju oftast på vardagarna så det är på helgen jag hinner med att hitta på saker, vilket ju sparar på kassan ytterligare ;)

Någon fråga på det kanske? :) Annars nöjer jag mig så ;)


En gammal bild på mig och  min sambo, min prins står precis där han ska vara som ni ser ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar