måndag 11 februari 2013

Lördagen

Yes helgen är över, dags för ny vecka. Jag spenderade iallafall dagen på jobbet och på eftermiddagen när jag kom hem så hade jag mys hemma med min underbara kille. Han gjorde den godaste hemgjorda guacamolen hittills och tacos. Som ni ser på bilden så är den riktigt grön och fin oxå. Och mycket godare än den köpta, som dessutom innehåller socker och säkert andra skumma saker med! ;)


 Senare på kvällen så kände jag att jag behövde få i mig en dos av socker och kalorier... Semlan i fredags var inte nog för denna helgen. ;) Skämt och sido, hade värsta magvärken (jobbiga veckan) och ett enormt chokladsug.. tjejer ni förstår vad jag menar ;)
Så jag köpte mej en minipåse med chips och lite godis. Min kille som inte ville ha några chips åt nog halva skålen och godiset har jag faktiskt lite kvar på även efter helgen.

Men ett bra tips när man är sugen på godsaker: Dosera! Lite av allt, varför inte? Men köp då för tusan inte mer än du behöver.. ifall du skulle äta upp allt ;) Ihop med godsakerna såg vi en film som heter "Looper". Den va riktigt bra. Ganska oväntad många gånger, bland annat en liten pojke i en av huvudrollerna som spelade väldigt bra tyckte jag. kan rekommendera den!

2 kommentarer:

  1. Ja det med att dosera.. Jag köpare massor av allt istället haha.. Då har jag ju i flera dagar :-) Fast nu ska jag försöka hålla mig borta, maggen ska bort ;-)

    Du är sjukt fin i håret nu! Känns det bra?
    Och tack för filmtipset! Är sugen på att hyra film men vet aldrig vad jag ska hyra, kanske får bli denna då... Ses imorn! Eller? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja men om du nu vill ha bort de pyttelilla du måste ha på din mage (höhö) så kan du ju dosera OM du känner att du måste ha godis. Lovar att samvetet känns bättre när du inte äter upp allt, plus att det inte är lika illa för formen ;)

      Tack! Både ja och nej. Jag gillar att det är lite mera "frisyr" nu och det känns mycket fräschare men samtidigt så ljuger jag om ja säger att ja ångrar lite att ja klippte av det långa.. Hade ju ändå fått sån längd på det! Men det hjälper att skriver att du tycker de e fint nu med :)
      ja den kan ja rekommendera.. Lite nytänk på den, dom reser fram och tillbaka i tiden och så. Men bra!
      Ja imorgon ses vi!! Kram och ha en kul dag ;)

      Radera