måndag 18 februari 2013

Tips när man ska börja träna

Något som jag kan rekommendera eftersom det funkade bra på mig när jag skulle få in en rutin på att börja träna regelbundet är att skapa sig ett träningsschema att hänga upp hemma någonstans, exempelvis på kylskåpet.

Jag skrev upp såhär på min lista:


Ett schema över vad jag ska göra varje dag (just då hade jag tre styrkepass per vecka för att gå igenom hela kroppen på en vecka) ex. Kondition, Styrka, Vila osv.

Jag hade oxå en rad där jag fick kryssa i varje dag jag varit "nyttig" dvs inte ätit annat än hälsosam mat (husmanskost) och frukost, mellanmål osv. Om jag åt något utöver eller var sjuk eller så så skrev jag tydligt upp det så ja kunde se tillbaka.

Känslan som jag fick varje gång jag kunde kryssa var skitgrym, man gav sej en klapp på axeln och efter varje vecka kunde jag tydligt se hur jag skött mig.

Någon mer som testat detta? Tycker oxå att det var skönt med tydliga vilodagar eftersom jag kände att man kunde vila med gott samvete. Sen finns det många andra saker man kan tänka på för att motivera sig i sin träning för ett hållbart resultat, men de kanske jag skriver om nån annan gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar