tisdag 23 april 2013

2 av mina mål

Tänkte att jag ska dela med mig av två mål som jag har när det kommer till min träning just nu. 

Mål Nr 1: 
Jag vill klara att göra EN enda chin.
Jag är fett irriterad över att jag inte orkar en enda, de e så jävla tungt och när jag klarar en så kommer jag verkligen att bli överlycklig, för det känns så långt bort.
Men vad är chins undrar ni kanske då? Därför tänker jag visa ett klipp ifrån youtube så ni hajjar. Tjejen på klippet e ju HUR grym som helst, och framför allt ser det så lätt ut! Men det är det inte, tro mig ;) Kolla själva:

Mål Nr 2: 
En korrekt utförd ab roller. Jag har klarat av att göra den med hjälp och igår klarade jag tre stycken med fötterna längs med golvet, men den korrekt utförda ska bara knäna vara i backen så att det bara är coren som jobbar. Därför är mitt mål att klara av EN enda korrekt iallfall.. Och det ska jag testa imorgon, får se hur det går. Det är oxå en sån övning som ser så lätt ut men som är sjukt jävla jobbig. Fördelen är att den går att avancera om man nu mot all förmodan tycker att det är lätt på knä, då kan man starta ståendes. Men ja... det är nog inte fallet för mig ;) Spola in ca 1,50 i klippet om ni vill slippa försnacket och bara se hur övningen ska utföras. En sån där rullgrej finns typ på alla gym dessutom, så testa gärna du med och berätta för mig hur det gick ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar