måndag 21 oktober 2013

Mycket på gång!

Hej!
Efter mycket avvägande bestämde jag mig för att stanna hemma ifrån skolan idag och plugga istället, tar just nu en liten rast och tänkte passa på att uppdatera eftersom jag VET att jag måste skärpa mig ;) Hehe.. Och ni måste kommentera ;)
Iallafall, det är mycket på gång just nu. Jobbat hela helgen med så har inte hunnit nånting i princip, lite skojigheter på lördag kväll bara! Mycket i skolan just nu med eftersom det närmar sig slutet.. Man måste ta tag i att snygga till sitt CV dessutom. Och förutom det så är de ju allt i vardagen men också såklart vår flytt och totalrenovering av lägenheten som vi köpt. Till helgen går flyttlasset och det är mycket som måste hinnas med under veckan..

Idag när jag pluggat färdigt ska jag åka och köpa eller iallafall beställa golv som ska va i hela lägenheten.. Eftersom min sambo inte är hemma får jag ta beslutet ensam, känns inte alls nervöst eller så ;) Vi har med andra ord inte bestämt oss helt och det ska jag göra idag.

Sen måste jag åka upp till lägenheten och slipa och måla på några ställen eftersom målaren kommer och tapetserar i hallen under veckan. Jag måste dessutom städa upp allt byggdamm och moppa golven eftersom vi ska flytta in alla grejer till helgen.. Oj ojoj, ni hör ju vilken eftermiddag/kväll jag har framför mig! Pust.. Men jag har mitt mantra i huvudet: "Det kommer bli bra när det är klart, det kommer bli bra när det är klart, håll ut, bit ihop, kämpa dig igenom det..."
Och det är tur att jag har det i huvudet, för ibland är jag på gränsen till att snubbla över på andra sidan kanten och falla ihop som en pöl på golvet av utmattning. Här kommer några bilder ifrån vår snygga lägenhet, så kanske ni får en förståelse för hur mitt liv ser ut just nu ;)


 Ganesha och målaren i vardagsrummet..

 Vårt blivande sovrum som jag skalat ner ända till betongen.. Industristil kanske? ;)


 Vardagsrummet sett ifrån andra hållet och hallen..

1 kommentar:

  1. åh vad roligt med en helt egen bostad! grattis:) berätta mer..hur stor är den?
    mvh Cassandra

    SvaraRadera